EMO FINLAND FORUMS 2.0
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

Unet

Siirry alas 
+22
nalle_karhu
Eldeiner
Ghostlike
Psychopathetic
Elista
FacePaintingPro
-Effu
LaWraX
Shiki
Pullis
öäsdf
kyyyka
räärää
FullMoon
Snowflake
SUGARRPAIN
rroossaa
PahaLapsi
hhassle
killerpanda
FrozenHeart
x
26 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
x
No life

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 04:29

Olen lukenut unikirjaa, ja suurin osa tarkoituksista on juuri päinvastaista mitä uni näyttää..
Takaisin alkuun Siirry alas
räärää
iimou
räärää

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 06:13

Olen juuri oppinut että olemme itse uniemme tulkitsijoita. Kaikki unet yleensä symboloi jotakin. Oppii tuntemaan itteensä paremmin unien kautta.. Se että kirjoissa on tietyt symbolit tietyille asioille ei välttämättä ole sitä unessa. Toki se voi kuvastaa asioita, mutta itse ne loppujen lopuks tajuaa ( jos tajuaa ) mistä oli kyse.

aiemmin olen aina aatellut että huh kun nään sekopääunia, jotain niin sekavia ja niissä ei oo ollu mitään järkee. Mutta vasta kun on rupenu aatteleen niitä symbolisina asioina, oon alkanu ymmärtämään.
x
No life

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 06:16

FakeSmile kirjoitti:
Olen juuri oppinut että olemme itse uniemme tulkitsijoita. Kaikki unet yleensä symboloi jotakin. Oppii tuntemaan itteensä paremmin unien kautta.. Se että kirjoissa on tietyt symbolit tietyille asioille ei välttämättä ole sitä unessa. Toki se voi kuvastaa asioita, mutta itse ne loppujen lopuks tajuaa ( jos tajuaa ) mistä oli kyse.

aiemmin olen aina aatellut että huh kun nään sekopääunia, jotain niin sekavia ja niissä ei oo ollu mitään järkee. Mutta vasta kun on rupenu aatteleen niitä symbolisina asioina, oon alkanu ymmärtämään.
Hieno puhe. Smile Mä en vaan käsitä ikinä mun omia unia.. D:
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 08:10

Itse en niinkään ole unikirjojen ja muiden tulkintamenetelmien kannalla. Jokaisella ihmisellä kun on hieman eri näkemykset asioihin, eikä mullekkaan esim. käärmeet tarkoittais unissa todennäköisesti mitään pahaa...?

Plus vielä jos oikeesti näkee sellaisia unia kun mä, että vessankatossa kasvaa vihreetä pääsiäisruohoa ja siellä on pystyssä eri värisiä hammasharjoja, niin onko tuossakaan yhtään elementtiä, jonka löytäisi yhdestäkään unikirjasta? :D

Mietin vaan.
räärää
iimou
räärää

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 09:37

Ansk / Tota just tarkotan, nään ite välillä yhtä hullulta tuntuvia unia. ettei oo mitään järkee. Mut oma mielipiteeni on se, että yleensä ne symboloi asioita. Ja tunteet on yleensiä tärkeempiä kun se mitä näkee. Vaikka näkisit unta että kuolisit, ei se välttämättä tarkota että apua nyt kuolen tai jotain tosi pahaa tapahtuu. Se mitä tunnet on osa sitä symboliikkaa. Mut välillä on tosi vaikee muistaa tollasia juttua. Kaikki toki aattelee miten aattelee mut tää on mun tapa : D

Alesanafan11/ kiitosta, en mäkään aina. Tajuun välillä vasta tyylin vuoden päästä et huhhuh! Very Happy
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 10:30

^Jau, kukin tavallaan, ei siinä mitään. Ja oonhan mäkin joskus jotain unikirjaa ihan mielenkiinnosta selaillut, mutta enpä kauheasti niitä itseeni osannut yhdistää, niin ehkä se siksi vähän jäi. Noin 99% mun unista voi nimittäin liittää suoraan johonkin vasta arjessa esiintyneeseen ajatukseen tai tapahtumaan miinus sitten noi jotkin ihan käisttämättömät, vaikka niissäkin (pääsiäisruoho) on elementtejä, joita olen mahdollisesti miettinyt edellispäivinä ja ne on siksi tarttunut uniinkin. :D
räärää
iimou
räärää

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 05 2011, 13:44

^ tosiaan juu oon kanssa huomannu et jos jotain on miettiny kovasti päivän aikaan niin helposti tulee uniin asti : D

Kerran näin unta heinäpaaleista. Kävelin pellolla ja ne oli ihan sikinsokin siellä. Ja mun kaveria häiritti ne ja se koko uni oli pelkästään sitä että mun mielestä ne heinäpaalit oli ihan hyvin mutta mun kaveri halus ne riviin : D kun sitä tollasena ajattelee, hieman outoa, mutta syvemmin ku oon pähkäilly niin no se oli jtn muuta : D
SUGARRPAIN
Emo kokelas
SUGARRPAIN

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 19 2011, 12:09

joskus sitä toivoo, että unet ois totta ..
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Elo 19 2011, 13:01

Taistelin koko viime yön voldemortia ja kuolonsyöjiä vastaan. o_o Sektumsempra!
x
No life

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyLa Elo 20 2011, 02:27

Ansk kirjoitti:
Taistelin koko viime yön voldemortia ja kuolonsyöjiä vastaan. o_o Sektumsempra!
Olisit kokeillut Avada Kedavraa.. Wink
kyyyka
Emo
kyyyka

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyLa Elo 20 2011, 02:44

^wut?? en ymmärrä noista mitään mitä selitätte...
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyLa Elo 20 2011, 03:42

^Onko Harry Potter -sarja tuttu? (:
kyyyka
Emo
kyyyka

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyLa Elo 20 2011, 05:06

kyl oon muutaman leffan katton.....
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyLa Elo 20 2011, 05:12

^Okei, no mut sieltä kuitenkin oli edellisen keskustelun termit poimittu. :D
öäsdf
Ankkaemo kwaak
öäsdf

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptySu Elo 21 2011, 15:25

heräsin äsken ja tulin si koneelle ja ihme kyllä, muistan hyvin mitä unta näin:o
mut nii olin jossai mettäsä, oli pimeetä ja aloin kävelee eteenpäi. Vhän ajan päästä näin mökin, menin sisään ja siel oli kaivo keskellä lattiaa ja menin kattoo et olikse kui syvä ja kui paljo vettä siel oli, se oli melkei tyhjä(?). Sit katoin ympärilleni ja näin kaikki mun kuolleet lemmikit seinällä täytettynä.. myös ne jota en ollu koskaa ees nähny/tavannu. Aloin itkeen ja halaa jtn tyynyy, kunnes kuulin veden solinaa. Menin kattoo mist se tuli ja siel mökissä oli joku puro jossai nurkassa. Kokeilin kädellä veden lämpötilaa, en tuntenu mitään. Sit näin peilin ja katoin itteäni, olin pieni, jotai 3-4v, mulloli päällä joku vanha mekko.
Lähdin sielt mökistä ja huomasin olevani mummolassa, näin sen saman kaivon minkä siel mökissäki, nyt se oli melkei täynnä, kurkistin kaivoon taas ja mun tyyny putos sinne. Sit putosin mäki.. Putosin pitkään ja hitaasti, kunnes tuli täysin mustaa. Pysähdyin. Näin sen tyynyn taas mun kädessä ja jonku tunnelin. Aloin käveleen sitä pitkin ja sit se vei mua syvemmälle ja syvemmälle tunneliin. Siin tunnelissa oli vanhoi kuvii mun kuolleista sukulaisista ja eläimistä, myös joistai jotka ei oo viel kuollu. Ihmettelin et mikä mua vetää sinne. Näin mustan käden joka otti mua kädestä kiinni ja alko vetään mua syvemmälle. Hymyilin. Se matka tunnelissa tuntu nii mukavalta ja rauhalliselta. Kaikki pimeni hetkeksi. Sit näin ison lasipallon ja menin lähemmäksi, näin lunta ja mun parhaan ystävän, menin sen luo ja halasin kovaa. Sit se haihtu pois ja olin taas yksin. Aloin huuteleen jotai nimiä ja pyörin hitaasti. Sit joku vaalee hahmo tuli mun luo ja sanoi: ''Ota mun kädestä kiinni, äläkä irrota'' sit otin sen käden ja alettii pudota ja kaikki tuli kirkkaammaks ja kirkkaammaks. Lopulta oltiin jossai vaaleanpunasessä ihmemaassa, jossa oli paljon hattaraa ja karkkeja. Olin onnellinen ja kaaduttiin. Katoin sitä tyyppiä ja se oliki mun paras kaveri. Aloin nauraa ja juoksennella siel, kunnes kaikki taas pimeni. Jouduttiin taas tunneliin ja alettii juosta sitä pitkin ja sit meitä alko seurata joku tyyppi, se oli Ozzy Ozbourne, mut seoli iha jättikokonen. Juostiin lujempaa, mut se tuli kokoajan lähemmäs, sit kaaduttiin ja se sai meät kiinni ja aloin huutaan ja itkemään, kunnes heräsin..
Istuin hetken hiljaa ja aloin itkemään sairaasti, enkä osannu lopettaa. Kävin alakerrassa ja katoin kelloa, en saanu selvää, koska lasit oli jääny yläkertaan ja tulin sit tänne ja tässä sitä ollaan. En enää itke nii kauheesti mut kumminki... Tuntuu kauheelta..
Toi Ozzy-kohta on toistunu tosi monesti, mut ikinä se ei oo saanu mua kiinni. Se alko about 6-7 vuotiaana ja 0-2 kertaa kuussa toistuu.___. Ois ihajepa tietää, et miks toi toistuu kokoajan ja miks just Ozzy.. tai tunnelit..
Kohta ajattelin mennä takas nukkuun, koska en mä taas aio nukkua kolmeen asti. (kipeänä olen siis, siksen mee kouluunkaa)
+kauhee romaani tästäki tuliD:
Pullis
Kissa pakastimen takana
Pullis

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptySu Elo 21 2011, 15:40

Nään joskus unta että oon tien toisella puolella, toisella puolella on pieni... noh sanotaan mökki, jonka pihalla on pöytä ja pari tuolia... pöydällä on kukkamaljakko... Autotiellä menee aivan mielettömän paljon jonkun sortin... kivipilareita mielettömän lujaa ja tien ylittäminen on riski. Pyrin aina sen silti ylittämään, sillon kun se onnistuu kävelen tämän pöydän luokse ja jos kukkamaljakossa on ruusu, tunnen jonkin sortin hyvää oloa ja uni vaihtuu johonkin normaaliin. Mutta jos maljakossa ei ole mitään, tunnen jonkin sortin pahaa oloa ja uni alkaa alusta.

Toinen jonka kivasti muistan tähän hätään on se että huomaan olevani keravalla, lähden kohti kotia, mutta sinne päästyäni siellä asuukin joku muu, oletan sillon asuvani jossain muualla päin keravaa kun olen täällä about 10 paikassa asunut.. Käyn joka paikassa ja mistään en löydä kotiani. Tämä uni tuottaa aina pahaa oloa, koska pelkään yksinäisyyttä.

Joo, näen normaaleita unia.
Shiki
Outsider
Shiki

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyTi Elo 30 2011, 10:33

Mä näin viime yönä unta, että olin just niin täydellisen onnellinen. Ihmiset oli kateellisia mulle ja mä vaan vittuilin niille kaikesta. Sit menin siinä unessa nukkuun ja joku tuli ja tukehutti mut tyynyllä.
_
Heräsin ja päätin, että oon kiltti ihmisille.
http://preludeoflife.blogspot.com
LaWraX
tr00 emoilija
LaWraX

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyTi Elo 30 2011, 10:42

Näin viime yönä unen jonka pitkästä aikaa muistan. Joskus siis näen unia joissa voin lentää. Tässäkin oli niin. Tässä kuiten oli siten että mitä korkeammalle lensi, niin siellä alkoi aina uusi "maailma" toisen jälkeen. Päällekkäin siis muuten samannäköisiä maisemia, mutta jokainen "maailma" oli jonkun ihmisen. Siellä sen ihmisen maailmassa kaikki uneksivat ja haaveilivat hänestä. Alin "kerros" oli minun maailmani. Siellä kuiten vaani joku murhaaja, jota piti lähtä lentäen aina pakoon yllä oleviin toisten maailmoihin. Olisin halunnut pysyä omassani mutta tää murhaaja pakotti mut aina lähtemään. Oli siinä jossain vaiheessa painajaisenkin merkkejä.
Se lentämisen tunne on ihana<3
Snowflake
Outsider
Snowflake

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyTi Elo 30 2011, 11:17

Aamulla kun heräsin, niin mä jotenkin tunsin että olin nähny hyvää unta. Kuullostaa tosi hassulta, tiedän. Very Happy En millään muistanu mitä siinä unessa oli, mutta olin jotenki samalla pettyny siitä että heräsin siitä unesta, ja silti osa siitä unen hyvästä mielestä, tai mitä ikinä olikaan, tuntu hyvin heikosti taustalla. Mulla ei oo ikinä ennen käyny noin, että herätessä en muista mitä unessa oli, mutta muistan miltä se tuntui.
x
No life

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptySu Loka 09 2011, 00:01

Okei, okei, niin harvinaista kuin se onkin, näin sangen mielenkiintoisen unen viime-yönä.. Eli siis, mä menin ovesta sisään johonkin baarin/ravintolan näköiseen paikkaan. Istuin sitten parin ihmisen kanssa pöytään joka oli lähellä baaritiskiä. Hetkeä myöhemmin näin kun epäilyttävän näköinen ihminen käveli sisään. Hänellä oli päällään pitkä musta takki ja musta hattu. Hän käveli ulko-oven lähellä olevasta ovesta sisään joka siis oli ulko-oven OIKEALLA puolella. Minua alkoi epäilyttää mikä tyyppi hän oikein oli, ja siksi lähdin perässä. Kun saavuin siihen ovelle, siinä luki hopeisilla kirjaimilla erään muusikon (jonka nimeä en mainitse) nimi.

Avasin oven ja näin että siitä lähti käytävä jossa oli seinät, katto ja lattia vihreää betonia. Kävelin eteenpäin, ne pari ihmistä seurasivat minua, ja tultuani risteyskohtaan katselin ympärilleni. Jos menin eteenpäin, olisin luultavimmin tullut vasemmalta takaisin siihen paikkaan koska siinä oli selvä tyhjä mutka. Seuraavaksi katsoin oikealle. Siellä istui tämä mustapukuinen mies sohvalla puhumassa puhelimeen. Tunsin tämän miehen, tunnen oikeassa elämässäkin. Sohvalla oli myös toisessa päässä tämän erään muusikon kitara, musta Ibanez (kai?).... Yhtäkkiä huomasin että minulla oli pistooli kädessä ja osoitin tätä miestä. Mies vain naurahti ja puhui puhelimeen kuten aiemminkin. Minulle tuli déjà vu.

Mies antoi minulle puhelimen, sanoi että tulen tarvimaan sitä myöhemmin. Huomasin heti kysyvän äänen päässäni. Joka tapauksessa, sen jälkeen huomasin että sohvan vierestä lähti uusi käytävä jonka päässä oli puinen, vanha ovi. Kävelin siitä näiden ihmisten kanssa. Sitten huomasin että kaikki meni valkoiseksi kun avasin oven.

Hetkeä myöhemmin huomasin seisovani jonkin laivan kannella. Kaikesta päätellen laivalla oli juhlat, siellä kuului huonoa musiikkia ja näin kalliin näköisiä viinipulloja. Seuraavaksi "irtauduin ruumiistani" huomatakseni että kapteenilla oli kova hätä ja hän näytti siltä kuin jotain kauheaa tulee tapahtumaan. Menin takaisin omaan ruumiiseeni ja me valuimme johonkin luolaan. Luola oli laivalle liian ahdas, se pysähtyi ja alkoi upota. Yhtäkkiä ympäristöni vain pysähtyi ja tunsin että minun täytyy paeta. Hyppäsin laivasta ja uin syvemmälle siihen luolaan.

Uin kaksikymmentäviisi metriä ja sen jälkeen menin oikealle jossa oli kalliota johon saatoin kiivetä. Kävelin sitä oikealle ja huomasin että se loppui sangen nopeasti, mutta laivan ja minun välissä oli ohut seinä. Hyppäsin seinän toiselle puolelle ja kuulin pehmeän äänen päässäni sanovan: "Sinä olet viisas, sinä tiedät mitä sinun täytyy tehdä!" Muistin heti puhelimen joka oli taskussani. Se löysi jotenkin ihmeellisesti verkkoa sieltä luolasta joka ei ollut luultavasti IHAN tavallinen luola. Katsoin nimiluetteloa ja löysin sieltä vain yhden nimen. Erään ystäväni vanhempien puhelinnumeron. Soitin sinne ja kerroin nopeasti mitä on tapahtunut ja sanoin että heidän lapsensa voi olla vaarassa tai jo kuollut.

Uin luolasta ulos eri reittiä kuin mitä laiva oli tullut, reittejä oli kolme. Laiva tuli luolasta katsottuna vasemmalta, minä uin keskeltä, ja oikeanpuoleinen oli pahaenteinen.. Uituani ulos luolasta saavuin jäätikölle joka oli paksu ja kestävä ja noin kymmenen metriä leveä joka suuntaan. Nukahdin siihen...

Herättyäni huomasin että kaverini vanhemmat olivat tulleet paikalle ja minut oli raahattu luolaan. Laivassa olleet suurimmaksi osaksi kelluivat vedessä kuolleina ja selviytyjät makasivat jäätiköllä kahta muuta lukuunottamatta jotka makasivat vierelläni. Tunsin että eräs entinen ystäväni oli ollut laivalla, tunsin sen hyvin voimakkaasti. Kysyin ihmisiltä ovatko he nähneet häntä. He vastasivat että hän oli laivassa, mutta hänen kohtalonsa on epäselvä. He eivät löytäneet häntä. Tunsin kuitenkin että hän oli vielä elossa ja jossain tässä lähellä. Tätä tunnetta jatkui kymmenen minuuttia kunnes heräsin.

Viimeinen muokkaaja, Alesanafan11 pvm Ke Joulu 21 2011, 12:08, muokattu 1 kertaa
-Effu
Emo kokelas
-Effu

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyTo Marras 10 2011, 20:55

Viime yö tosiaan meni vähän jatkuvassa heräilyssä. Näin ensiksi unta jostain normaalista. Sitten aloin yhtäkkiä näkemään unta, että oli joulu ja porukat oli käymässä kaupassa. Minun mummo ilmesty vaan sinne ja anto minulle jonkin joululahjan. Tuo uni on sen takia kummallinen, koska minun äiti ja mummo on riidoissa. Luulen että ne eivät enää sovi ennen mummon kuolemaa.
Tuohon uneen heräsin puoli yhdeltä. Sitten aloin näkemään unta, että minut tapettaisi. Olin jossain ylhäällä. Kahden ihmisen seuraamana. En muista kunnolla mitä siinä unessa tapahtui, mutta se päättyi siihen, kun lähin johonkin reunalle seisomaan ja sanoin tyyliin teen itsemurhan ennemmin, kuin että te tapatte minut. Muistan vain sen siitä vielä, että ne kiskasi siitä reunalta minut johonkin huoneeseen.
http://elinaww.blogspot.com
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Marras 11 2011, 04:14

Mä näin unta, että mua hakattiin koko yö. Aamulla väsytti.
FacePaintingPro
Emo-kid
FacePaintingPro

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Marras 11 2011, 06:17

^mahto olla kauhee uni? D:
hhassle
Converse
hhassle

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyPe Marras 11 2011, 11:21

^No en mä nyt tiedä. :D En mä sitä painajaiseksi laske, mutta tuntui aamulla kauheen raskaalta herätä.
PahaLapsi
iimou

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 EmptyMa Joulu 05 2011, 13:34

en muista melkein koskaan uniani :c
Sponsored content

Unet - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unet   Unet - Sivu 2 Empty

Unet